سفارشات شرطی

سفارشات شرطی
  0
 11761
امتیاز کاربران 0/0 از 5

#مراحل ثبت سفارش شرطی در سامانه لومینو

سفارش شرطی چیست؟

اگر شما در بازار سرمایه داخل یا خارج کشور فعال باشید حتما براتون پیش اومده که تصمیم به ثبت سفارش خرید/فروش در عددی متفاوت با قیمت فعلی داشته باشید. برخی از فعالین سرمایه متناسب با شرایط بازار، میزان ریسک پذیری و مبتنی بر دانش معاملاتی خود استراتژی های معاملاتی خاص خود را دارند که بر اساس این استراتژی ها تمایل به انجام معاملات در قیمتی متفاوت با قیمت فعلی بازار دارند.

معاملات شرطی یا Pending Order راه حل این شرایط خواهد بود.معاملات شرطی، در مواردی کاربرد دارند که معامله‌گر قصد ندارد سرخط معامله کند. به عنوان مثال، فرض کنید که معامله‌گر بر اساس تحلیل تکنیکال خود، پیش‌بینی می‌کند که قیمت یک نماد در آینده نزدیک به سطح حمایتی خود خواهد رسید. در این صورت، معامله‌گر می‌تواند با ثبت سفارش خرید حدی، در صورتی که قیمت به سطح حمایتی برسد، اقدام به خرید آن نماد کند.

دقت کنید یکی دیگر از مزایای سفارشات شرطی استفاده از قیمت‌های پایین برای خرید و همچنان فروختن در سقف قیمتی برای کسب سود بیشتر می باشد. در واقع با معاملات شرطی و تعیین حد سود و ضرر، فعالیت در بازار سرمایه می تواند خیلی هیجان انگیزتر باشد. دیگر نیازی نیست تمامِ روز پای بازار باشید تا بطور دستی و فیزیکی قیمت سهام های مد نظرتان را چک کنید.
تکنیکالیست های بازار و تریدرهای بازارهای جهانی از طرفداران پروپاقرص معاملات شرطی هستند. مفاهیمی مثل مقاومت، حمایت و شکست ها بسیار در معاملات شرطی پر کاربرد است. کارگزاری سرمایه و دانش در سامانه معاملاتی اختصاصی خود «لومینو» امکان ثبت سفارشات شرطی را فراهم نموده است. برای استفاده از امکانات بی نظیر لومینو همچون ثبت سفارشات سرخطی، پورتفوی pro و معاملات شرطی و ده ها امکانات دیگر کافیست با چند کلیک بصورت رایگان ثبت نام کنید.


ثبت نام رایگان در لومینو و ثبت سفارشات شرطی 


سفارشات شرطی از بخش های زیر تشکیل شده است:

🔹خرید محدود (Buy Limit)

🔹فروش محدود (Sell Limit)

🔹خرید توقفی (Buy Stop)

🔹فروش توقفی (Sell Stop)

در ادامه به توضیح هریک به تفصیل خواهیم پرداخت.

انواع سفارش‌های شرطی

  •  خرید محدود (Buy Limit):  وقتی معامله گر بر اساس تحلیل و استراتژی شخصی خود به این نتیجه می رسد که قیمت فعلی سهم x بیشتر از ارزش واقعی آن است از خرید محدود استفاده می کند. پس در واقع برای خرید در محدوده قیمتی پایینتر می توان سفارش شرطی از نوع buy limit گذاشت.
  •  فروش محدود (Sell Limit): در صورتی که پیش بینی شما این است که قیمت آینده‌ی نزدیک یا دور نماد موردنظر شما بیشتر از قیمت فعلی است درخواست فروش نماد خود را در قیمت بالاتری نسبت به امروز برای یک تاریخ مشخص ثبت می کنید.
  • توقف خرید (Buy Stop): در این روش، معامله‌گر سفارش خرید خود را با قیمتی بالاتر از قیمت فعلی بازار ثبت می‌کند. در واقع، معامله‌گر قصد دارد در صورتی که قیمت از سطح مقاومتی خود عبور کند، وارد معامله خرید شود.
  • توقف فروش (Sell Stop): در این روش، معامله‌گر سفارش فروش خود را با قیمتی کمتر از قیمت فعلی بازار ثبت می‌کند. در واقع، معامله‌گر قصد دارد در صورتی که قیمت از سطح حمایتی خود عبور کند، وارد معامله فروش شود.

#مراحل ثبت سفارش شرطی در سامانه لومینو

مراحل ثبت سفارش شرطی در سامانه لومینو

ثبت سفارشات شرطی بسیار آسان است. در ابتدا وارد سامانه لومینو به آدرس lomino.ir می شوید. چنانچه هنوز در سامانه لومینو ثبت نام نکرده اید گزینه ثبت نام رایگان را انتخاب کرده و در کمتر از یک دقیقه ثبت نام شما انجام می شود. چنانچه قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه لومینو شوید. چنانچه از داشبورد vip استفاده کنید صفحه ای همچون صفحه زیر برای شما نمایش داده می شود. که میتوانید نماد مورد نظر خود را در سمت تصویر بیابید.

معاملات شرطی و الگوریتمی

بعد از جستجوی نماد مورد نظر خود قیمت خرید یا فروش مدنظرتان که خارج از بازه دامنه نوسان فعلی آن نماد هست را انتخاب کرده و همانند تصویر زمان تخمینی پیش بینی شده را وارد می نمایید.

ثبت سفارش شرطی

معایب معاملات شرطی

معاملات شرطی هم مانند هر موضوع دیگری جنبه های مثبت و منفی بسیاری دارد. که در ادامه به مهمترین معایب معاملات شرطی معایب اشاره می کنیم:

🔸هزینه بالاتر: معاملات شرطی معمولاً  در بازارهای بین المللی هزینه بالاتری نسبت به معاملات عادی دارند. 

🔸عدم اطمینان از انجام معامله: در معاملات شرطی، معامله‌گر تنها در صورتی وارد معامله می‌شود که شرط تعیین‌شده محقق شود. در صورتی که شرط تعیین‌شده محقق نشود، معامله‌گر وارد معامله نمی‌شود و فرصت معاملاتی خود را از دست می‌دهد.

مزایای معاملات شرطی

با توجه به اینکه بازار بورس ایران دارای زمان محدود برای معامله و دامنه نوسان برای سهم هاست مزایای معاملات شرطی محدود به استراتژی معاملاتی شما می شود. پیشنهاد می کنیم با افزایش دانش معاملاتی خود از این امکان مهیج استفاده کنید.معاملات شرطی مزایای زیر را دارند:

✅ جلوگیری از دست دادن فرصت‌های معاملاتی:  در صورتی که معامله‌گر سرخط معامله کند، ممکن است فرصت‌های معاملاتی خوبی را از دست بدهد. معاملات شرطی به معامله‌گران این امکان را می‌دهند که حتی در صورتی که در زمان مناسب در بازار حضور نداشته باشند، بتوانند از فرصت‌های معاملاتی بهره‌مند شوند.

✅ کاهش ریسک معاملات: معاملات شرطی به معامله‌گران این امکان را می‌دهند که با تعیین شرایطی برای ورود به معامله، ریسک معاملات خود را کاهش دهند. به عنوان مثال، معامله‌گر می‌تواند با ثبت سفارش حدی، در صورتی که قیمت به سطح حمایتی برسد، وارد معامله خرید شود. در این صورت، معامله‌گر تنها در صورتی وارد معامله می‌شود که قیمت به سطح حمایتی برسد و از این طریق، ریسک معاملات خود را کاهش می‌دهد.

نتیجه‌گیری

معاملات شرطی، ابزاری قدرتمند است که می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا از فرصت‌های معاملاتی بهره‌مند شوند و ریسک معاملات خود را کاهش دهند. با این حال، معامله‌گران باید قبل از استفاده از معاملات شرطی، با مزایا و معایب آن‌ها آشنا شوند و از این ابزار به‌طور صحیح استفاده کنند.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha