✔️آموزش خرید شمش طلا از بورس☀️

  2
 1107
امتیاز کاربران 5/0 از 5

خرید شمش طلا از بورس

 خرید شمش طلا از بورس 

یکی از جذابیت های خرید و فروش در گواهی سپرده کالایی حداقل مبلغ معامله در آن است. شاید برای شما هم جالب باشد که با 300 هزار تومان می توانید گواهی شمش طلا از بازار بورس خریداری نمایید.

زمان معاملات گواهی سپرده شمش کالایی طلا شنبه تا پنج شنبه می باشد. پیش گشایش بازار از 10 تا 10.30 صبح  بوده و حراج پیوسته درر وزهای معاملاتی از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10:30 تا 17:00 و در روزهای پنج شنبه از ساعت 10:30 الی 15 می باشد.

مراحل خرید شمش طلا از بورس«خرید گواهی سپرده  کالایی شمش طلا»

برای خرید و فروش شمش طلا در بورس باید کد بورس کالا داشته باشید برای دریافت کد بورس کالا باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. سجامی شده باشید.
  2. در سامانه بورس کالا(ebgo) کارگزاری سرمایه و دانش عضو شوید.
  3. واریز وجه توسط مشتری
  4. ثبت سفارش در سامانه معاملاتی  بورس آتی کارگزاری سرمایه و دانش
  5. انتخاب گزینه گزارش از منوی سمت راست صفحه
  6. انتخاب «ثبت سفارش و مدیریت گواهی سپرده شمش طلا» 

ثبت نام در بورس کالا 


مراحل خرید آنلاین گواهی سپرده کالایی شمش طلا 

بعد از ثبت سفارش، سفارش شما به هسته معاملات ارسال می شود و در صورت مچ شدن معامله تسویه وجه معامله انجام می شود. چنانچه معامله شما مچ نشود برای بازپس گیری فقط کافیست درخواست برگشت وجه به کارگزار را انتخاب کرده و با طی مراحل اداری مختصری وجه به حساب  معرفی شده از سمت شما عودت خواهد داده شد . لازم به ذکر است که زمان این پروسه اداری حداکثر یک روز کاری می باشد.

همانطور که پیش تر گفتیم خرید و فروش گواهی شمش طلا در بورس کالا انجام می شود. به همین خاطر تمامی اطلاعیه های مربوط روی سایت بورس کالا به آدرس ime.co.ir قرار می گیرد. برای مشاهده قیمت لحظه به لحظه و رصد معاملات و مچینگ ها باید تابلوی معاملات را از تالار طلا دنبال کنید.

سقف خرید برای هر کد ملی در گواهی سپرده کالایی شمش طلا 50 کیلو طلا می باشد.

شارژ حساب برای خرید شمش طلا 

دفتر دارایی چیست؟ دفتر دارایی، حسابی است در سامانه معاملات و تسویه که بعنوان واسط عمل می کند.مشتری برای شارژ دفتر دارایی حساب خود باید مبلغ مورد نظر را به حساب کارگزاری سرمایه و دانش واریز کرده و سپس کارگزار وجه را به حساب های تعیین شده از بورس کالا واریز می کند. مشتری به میزانی که در ابتدا حساب دفتر دارایی خود را شارژ کرده امکان انجام معامله را داراست.میزان کارمزد کارگزاری در  خرید شمش طلا 0/0024 مبلغ خرید می باشد.

پس از تطبیق سفارش خریداران و فروشندگان، مالکیت گواهی سپرده شمش طلا در قیمت پیشنهادی شما برای مثال ۳1۰ هزار تومان به ازای هر گواهی، به شما منتقل شده و اعتبار ریالی موجود از حساب متعلق به شما کسر و به دفتر دارایی بازار گواهی سپرده کالایی فروشنده گواهی واریز می گردد. به این ترتیب، شما بدون نیاز به مراجعه حضوری به بازار طلا و با دارا بودن حداقل سرمایه حدود ۳11 هزار تومان صاحب ۱۰۰ سوت طلا ( ۰.۱ گرم) با عیار ۹۹۵ شده اید. این در حالی است که با این میزان سرمایه و قیمت های کنونی هر گرم شمش طلا، امکان معامله طلا در بازار سنتی برای شما وجود ندارد.

برداشت وجه از کارگزاری

درصورت عدم خرید شمش طلا چگونه وجه خود را پس بگیریم؟

پروسه برداشت وجه هم دقیقا بر همین منوال و برعکس واریز  می باشد.کارگزار این مبلغ را از طریق شناسه یکتایی که متعلق به شماست، به حساب معرفی شده مشتری، توسط بورس واریز می کند. پس از آن، بورس دفتر دارایی اصلی شما را به میزان وجه واریزی شارژ می کند. در این مرحله کارگزار با مشاهده وجه واریزی در دفتر دارایی اصلی شما، درخواست انتقال اعتبار به دفتر دارایی بازار گواهی سپرده شما را در سامانه ثبت می کند. در این مرحله کارگزار از طریق ایستگاه معاملاتی سفارش خرید شما را به اندازه یک گواهی سپرده به ارزش تقریبی ۳11 هزار تومان ثبت می‌نماید. به منظور درک آسانتر و منظم تر موضوع مراحل برداشت وجه را بصورت شماتیک در تصویر زیر آورده ایم. 

ثبت درخواست برداشت وجه

قیمت شمش طلا در بورس

گواهی سپرده شمش طلا با عیار 995 و وزن یک دهم گرم در سامانه معاملات بورس کالا عرضه می شود. هر گواهی سپرده کالایی یک دهم گرم از شمش طلای یک کیلوگرمی با عیار 995 می باشد.

یکی از سوال های مهم مشتریان راجع به تحویل فیزیکی اوراق شمش طلا می باشد. در پاسخ باید گفت که برای تحویل فیزیکی از انبار  فرد باید حداقل 11هزار واحد گواهی سپرده کالایی داشته باشد تا با ارائه گواهی سپرده کالایی به انبار های تعیین شده از سوی بورس کالا مراجعه نماید و بصورت فیزیکی شمش طلای خود را تحویل بگیرد. خب اگر فردی کمتر از 11 هزار واحد گواهی سپرده کالا دارد چه؟ این  افراد می توانند در بازار ثانویه اقدام به خرید و فروش نمایند.

 مهم ترین نکات خرید گواهی شمش طلا از بورس کالا که باید بدانید.

  • سقف خرید در هر سفارش 1000 گواهی معادل 100 گرم طلا با عیار 995 می باشد.
  • حداکثر گواهی سپرده طلا برای مالکیت هر فرد 50000 گواهی معادل 50 کیلوگرم شمش طلا می باشد.
  • دامنه نوسان شمش طلا ۵± درصد قیمت پایانی روز معاملاتی قبل خواهد بود.
اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
علی علیزاده
 ارسال شده در : دوشنبه 20 شهریور 1402

خیلی کامل بود ممنونم من یه چند تا سوال داشتم آیا شما مشاوره تلفنی هم دارید؟

مدیر سایت
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 21 شهریور 1402

بله همراه گرامی، برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با 02142548 داخلی 131 تماس حاصل فرمایید.