ثبت سرخطی در بورس| آموزش و ثبت نام رایگان

ثبت سرخطی در بورس| آموزش و ثبت نام رایگان
  6
 18768
امتیاز کاربران 5/0 از 5

آنچه خواهید خواند : 


سرخطی چیست؟

سرخطی زدن از مفاهیمی است که با شروع فعالیت در بازار سرمایه به گوشتان خواهد خورد. سرخطی زدن به این معنی است که سفارش خرید یا فروش شما در جایگاه های اول صف خرید/فروش قرار بگیرد. سرخطی زدن در بورس به معنای داشتن سرعت عمل بالا در ارسال سفارش خرید یا فروش است.

ثبت سفارش سرخطی یا همان سرخطی زدن می تواند به کسب سود بیشتر کمک شایان توجهی کند. در مواقعی که صف خرید یا صف فروش برای  سهمی در بازار وجود دارد، اهمیت این موضوع چندین برابر می شود.

طبیعی است که با سرخطی زدن شانس انجام و تکمیل سفارش شما بیشتر و سریعتر خواهد شد.  

سرخطی زدن در بورس به چه معناست؟

علاوه بر مساله زمان موضوع دیگری هم که سرخطی زدن را برای معامله گران جذاب و مهم کرده، ثبت سفارش در یک محدوده قیمتی خاص هست. یعنی در زمانی که برای سهام مورد نظر شما صف خرید یا صف فروش شکل گرفته اینکه شما بتوانید در محدوده قیمتی مدنظرتان در سریعترین زمان ممکن سفارشتان را ثبت کنید بسیار جالب توجه خواهد بود.

تجربه‌ی گیر کردن در صف های طولانی فروش در شرایط بد بازار و رد شدن از حد ضرر بخاطر ثبت نشدن سفارش فروش در قیمت مد نظر شما، تا صف های طولانی خرید چند میلیونی در روزهای پس از انتشار عرضه اولیه ها و همچنین خرید سهام های ارزنده، از اجتناب ناپذیرترین تجربیات هر معامله گری است. اگر هم استراتژی معاملاتی شما خرید یا فروش در قیمتی متفاوت یا زمانی غیر از الان رو بهتون پیشنهاد میده می توانید از ویژگی ثبت سفارشات شرطی در لومینو استفاده کنید. 

سرخطی زدن در بورس به چه معناست

چه نمادهایی را سرخطی بزنیم؟

  1. خرید عرضه های اولیه در روزهای پس از انتشار
  2. خرید یا فروش نمادی که بر اساس تحلیل حدس می زنید در پیش گشایش بازار صف خرید یا فروش خواهد شد.

عرضه اولیه آردینه

12 درصد از سهام  شرکت نشاسته و گلوکز آردینه با نماد آردینه در روز چهارشنبه 1402/11/25  به روش ترکیبی در بازار فرابورس عرضه خواهد شد. تعداد کل سهام قابل عرضه: 48 میلیون سهم معادل 12 درصد از سهام شرکت 

تعداد سهام قابل عرضه به سرمایه‌گذاران واجدشرایط به روش حراج: 16 میلیون سهم معادل 4 درصد از سهام شرکت
 حداکثر تعداد خرید توسط هر کد معاملاتی: 64 سهم به قیمت کشف شده می باشد.
 

عرضه اولیه بیوتیک

 عرضه اولیه  سهام شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران که با نماد«بیوتیک» در روز چهارشنبه مورخ 18 بهمن 1402 به روش ترکیبی در بازار  بورس عرضه خواهد شد.
معمولا در روزهای اول بازگشایی بعد از عرضه اولیه سهم ها سود قابل توجهی خواهند داشت و همین امر سبب شکل گیری صف خرید در نماد های تازه عرضه شده می باشد.
سامانه معاملاتی کارگزاری سرمایه و دانش، لومینو با ویژگی ارسال پی در پی که پیشتر به تفصیل در رابطه با آن صحبت کرده ایم، امکان سرخطی زنی در روزهای مهم پس از عرضه اولیه را فراهم کرده است. برای مطالعه بیشتر در رابطه با ویژگی های لومینو می توانید اینجا کلیک کنید.
در این عرضه اولیه، 32 میلیون و 116 هزار سهم معادل 4 درصد از سهام شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران عرضه خواهد شد. 

پیش بینی می شود حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای عرضه اولیه «بیوتیک»حدودا 234,752 هزار تومن می باشد.

 

🔹 عرضه اولیه  سهام شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران به روش ترکیبی

🔸نماد: #بیوتیک

🔹 تاریخ ثبت سفارش: چهارشنبه 1402/11/18 

🔹 حداکثر تعداد خرید توسط هر کد معاملاتی: 128 سهم به قیمت کشف شده

                                عرضه اولیه بیوتیک

اگر شما هم در جشنواره یلدا یا سالگرد کارگزاری سرمایه و دانش عضو لومینو شده اید و برای شما یکسال خرید اعتباری عرضه اولیه بعنوان هدیه ثبت نام لحاظ شده است. تچنانچه تمایل به استفاده از این ویژگی دارید واز  مهرماه تا پایان آذر 1402 ثبت نام کرده اید، مراحل تایید قرارداد خرید اعتباری در سامانه لومینو بصورت تصویری در زیر آورده شده است.
اگر شما از همراهان جدید کارگزاری سرمایه و دانش هستید به گوش باشید که ما به مناسبت نوروز کمپین جدیدی خواهم داشت که جوایز بی نظیری بدون قرعه کشی تقدیم همراهان عزیزمان خواهیم کرد. پس همین الان در شبکه های اجتماعی کارگزاری سرمایه و دانش عضو شوید تا شما اولین نفری باشید که از جشنواره نوروز کارگزاری سرمایه و دانش و جوایز فوق العاده آن باخبر شوید.

مرحله اول: با نام کاربری و رمز عبور وارد حساب کاربری خود در لومینو شوید، سپس از سمت راست بالای حساب کاربری وارد باشگاه مشتریان کارگزاری سرمایه و دانش«لومینو کلاب» شوید.

خرید اعتباری عرضه اولیه

مرحله دوم: در این مرحله با ثبت گزینه درخواست مشخصات فردی شما چک شده و قرارداد اعتباری مربوطه برای شما فعال می گردد.مانند تصویر زیر:
 

داتام

مرحله سوم: تایید قرارداد خرید اعتباری افلاین است. برای تکمیل این قسمت همانند تصویر زیر باید کددریافت شده را وارد نمایید.

خرید داتام

مرحله آخر: تایید خرید اعتباری نماد «داتام» را دریافت خواهید کرد.

خرید اعتباری عرضه اولیه داتام بدون پرداخت وجه

سرمایه گذاران برای خرید این عرضه اولیه می توانند از طریق سامانه معاملاتی لومینو  اقدام کنند.  علاوه بر این بر ای کسب سود بیشتر در روزهای بعد از عرضه می توانید سفارش خود را جلوتر از بقیه ثبت کنید.
سفارش خرید در روزهای عرضه اولیه به دلیل رشد سهم در روزهای ابتدایی بسیار رایج است.

با نگاهی به وضع هشت سهمی که در سال 1402 عرضه اولیه شدند، واضح است که این سهم ها بازدهی خوبی داشته اند. با توجه به وضع بازار بسیاری از افراد برای کسب سود کم ریسک، تمایل دارند تا نقدینگی خود را در این سهم ها سرمایه گذاری کنید.



چگونه سهم مناسب برای  سرخطی زنی پیدا کنیم؟ 

همانطور که مستحضرید عرضه های اولیه در اولین روزهای پس از عرضه اولیه سودده هستند. رقابت برای خرید عرضه های اولیه در روزهای اولیه بعد از انتشار  بسیار  زیاد است بنابراین اینکه سفارش خرید شما در صف خرید جلوتر از بقیه قرار گیرد بسیار مفید خواهد بود. تقریبا تمامی اهالی بازار سرمایه از این موضوع با خبرند و برای خرید عرضه اولیه در روزهای ابتدایی پس از انتشار رقابت بسیاری وجود دارد. فرض کنید که شما سرمایه 100 میلیون تومانی خود را در روزهای ابتدایی بعد از عرضه روی سهام عرضه اولیه بگذارید برای افزایش شانس ثبت سفارش خریدتان در قیمت دلخواه بهتر است با ارسال پی در پی سفارشتان را ثبت کنید و در صف خرید نمانید.

صف خرید و فروش در بورس

 در سامانه لومینو در هر 300 میلی ثانیه سفارش شما ارسال می شود. حتما می دانید که حتی چند صدم ثانیه تاخیر می تواند سبب پایین رفتن سفارش مورد نظرتان در صف شود. ارسال پی در پی در لومینو، سبب افزایش شانس شما در قرارگیری در ابتدای صف خرید یا صف فروش خواهد شد. برای فعال سازی سرخطی در سامانه لومینو می توانید راس ساعت 8:45 وارد حساب کاربری خود شده و  بعد از جستجوی نماد مورد نظرتان طبق تصویر سفارش پی در پی خود را ثبت کنید:

فرقی نمی کند از کدام یک از چهار داشبورد اختصاصی لومینو استفاده می کنید. در همه داشبورد ها بعد از جستجوی نام نماد مورد نظرتان طبق تصویر زیر می توانید سرخطی سفارشتان را ثبت نمایید.

ثبت سفارش سر خطی

چنانچه در رابطه  ثبت سفارش پی در پی  سوالی دارید می توانید از طریق این لینک در تماس باشید. همانطور که پیش‌تر گفتیم، سرخطی زدن به زبان ساده یعنی سفارشمان را طوری ثبت کنیم که چه در خرید و چه در فروش سفارش ما جزو نفرات اول باشد. برای سرخطی زدن به یک سامانه معاملاتی سریع و بدون قطعی احتیاج دارید که امکان ارسال سفارش پی در پی یا سر خطی از ویژگی های آن باشد.

بسیاری از سامانه های معروف در کارگزاری های معتبر برای سرخطی زدن به دلیل حجم بالای مشتریان و سفارشات تاخیرهای طولانی دارند. پیشنهاد ما برای ثبت سفارش سرخطی انتخاب سامانه معاملاتی بدون قطعی، سریع و با تعداد کاربران بهینه می باشد. 



یک نکته حائز اهمیت که بعنوان تجربه از با تجربه‌گان بازار نقل می‌شود خرد کردن سفارشات می باشد. 

 معامله گران با تجربه اذعان دارند که در ثبت سفارش سرخطی یک سفارش یکپارچه نگذارید بلکه با تقسیم کردن سفارش خود به سفارش های کوچکتر شانس موفقیت خود را افزایش دهید

یعنی با ثبت چند سفارش کوچکتر به جای یک سفارش شما شانس موفقیت خود را چند برابر خواهید کرد.  در سامانه لومینو امکان ثبت چند پیش نویس برای سهولت کاربران وجود دارد. پیشنهاد می کنیم که قبل از ساعت  8:30  آنلاین باشید و سفارش یکپارچه خود را به پیش نویس‌های کوچکتر تقسیم کنید.  

چنانچه به هر علتی نتوانستید سفارش سرخطی خود را ثبت کنید نگران نباشید همکاران ما در پشتیبانی لومینو از ساعت 8 صبح و قبل از پیش گشایش بازار تا ساعت 16:30 پاسخگوی سوالات شما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و رفع ابهامات احتمالی می توانید با شماره های 02142548 داخلی 151 تماس حاصل فرمایید یا سوالات خود را از طریق کامنت زیر همین مقاله با ما در میان بگذارید.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
علی صداقت
 ارسال شده در : یکشنبه 10 دی 1402

یک مشکلی که در سفارش پی در پی مشاهده کردم اینه که بعد از فشردن دستور خرید پی در پی و شروع ارسال سفارشات ، از هر دو یا سه دستور خرید یکی با خطای رعایت فاصله زمانی 300 میلی ثانیه مواجه میشود که در گوشه پایین صفحه نمایش داده میشود که در این ده ثانیه عملا تعدادی از شانس سرخط قرار گرفتن از بین میرود ، فکر میکنم مشکل از کم بودن فاصله زمانی ارسال سفارش می باشد این مشکل در فیلم آموزشی سایت نیز قایل مشاهده است

مدیر سایت
 ارسال شده در : دوشنبه 11 دی 1402

با سلام و احترام ممنون از همراهی شما به اطلاعتون برسونیم در سفارشات سرخطی پی در پی فاصله ارسال سفارش دقیقا همون 300 میلی ثانیه هستش و در هر ثانیه 3 بار سفارش شمار و ارسال خواهد کرد در صورت اسفاده از چند تب امکان خطای رعایت فاصله سفارش وجود خواهد داشت

جواد بذرگر
 ارسال شده در : چهارشنبه 01 شهریور 1402

سلام من تقریبا یک سال هست که از سامانه لومینو استفاده می کنم امکانات خیلی خوبی دارد واقعا عالی است دست همتون درد نکنه

مدیر سایت
 ارسال شده در : شنبه 04 شهریور 1402

از همراهی شما خیلی ممنونیم

احمد رستمی
 ارسال شده در : شنبه 14 مرداد 1402

با تشکر از کارگزاری سرمایه و دانش برای ثبت سفارش سرخطی. از ارسال پی در پی لومینو استفاده می کنم و بسیار راضی هستم.

مدیر سایت
 ارسال شده در : یکشنبه 15 مرداد 1402

همراه گرامی از اینکه توانسته ایم رضایت شما را جلب کنیم خیلی خوشحالیم.