مهم ترین دلایل تغییر پنل از اکسیر به لومینو✔️ (جدیدترین پنل معاملاتی بازار سرمایه)☀️

مهم ترین دلایل تغییر پنل از اکسیر به لومینو✔️ (جدیدترین پنل معاملاتی بازار سرمایه)☀️
  6
 2386
امتیاز کاربران 2/3 از 5

سامانه معاملاتی لومینو، سامانه ای هوشمند، نوین با رابط کاربری آسان

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که اصلا چرا باید پنل معاملاتی خود را از اکسیر به لومینو تغییر دهید؟

همه ما تجربه تغییر داشته‌ایم، تغییر فروشگاهی که از آن خرید می‌کنیم، تغییر برنامه‌های موبایل بانکمان، تغییر پنل کاربری ابزارهای رایج  تحلیل بازار و سایر موارد. برای تغییر تجربه کاربری مخاطب در پلتفرم ها،  تیم های مختلفی تشکیل می شوند. در طراحی لومینو ما از مجرب ترین تیم های محصول، طراحی، فنی، مارکتینگ و سایر تیم هایی که غیر مستقیم در آن فعالیت می‌کنند، بهره برده ایم تا انتقال موثر و با کمترین دغدغه را برای مشتریان فراهم نماییم.


ورود به لومینو 


در بازار سرمایه خواسته‌های مشخصی از طرف مشتریان نسبت به سامانه معاملاتی وجود دارد. جنس این خواسته‌ها، بهبود روند فعالیت در بازار سرمایه است. همانطور که می‌دانید برای فعالین بازار سرمایه ثانیه‌ها، حائز اهمیت هستند. مهم است که سامانه‌ها به گونه‌ای طراحی شوند که با کمترین اتلاف وقت، سفارشات شما را ثبت کنند. 

در تیم طراحی لومینو به این موضوع حداکثر توجه شده است. داشتن کمترین قطعی، از بدیهیات در طراحی لومینو بوده است. در شرایط رشد یا سقوط شدید بازار، در ساعت های شلوغی معاملات، در عرضه های اولیه و سایر موقعیت های خاص، ما کمترین قطعی را داشته ایم.

علاوه بر سرعت و کیفیت ارتباط سامانه معاملاتی نکته مهم بعدی، فراهم نمودن اطلاعات کافی و بخصوص برای داشتن معامله پرسود می باشد. ابزار های مختلفی برای تحلیل بازار و نماد، وجود دارند که به طور قطع فعالان بازار سرمایه از آن استفاده می کنند، ولی زیاد شدن تعدادشان علاوه بر هدر رفتن زمان ترید، حواس پرتی در زمان انجام معامله و گاهی اوقات، مغفول ماندن یکسری از داده‌های مورد نیاز باعث از دست رفتن احتمال سوددهی بیشتر خواهد شد. با اینکه سود و ضرر در ذات بازار سرمایه وجود دارد، ولی هدف فعالان بازار گرفتن سود زیاد و ضرر پایین است. در لومینو ابزار‌های کارآمدی برای رسیدن به سود بیشتر برای شما فراهم شده است. در ادامه به بررسی اطلاعات و امکانات منحصر به فردی که لومینو می تواند در اختیار شما قرار دهد، می پردازیم.

12 برتری لومینو نسبت به اکسیر

چرا لومینو؟

در لومینو برای تمام دسته‌های معامله‌گران با استراتژی‌های معاملاتی مختلف، داشبورد معاملاتی منحصر بفردی تعریف شده است تا اطلاعات متناسب با آن استراتژی معاملاتی در دسترس و اختیار شما قرار گیرد.

در لومینو 4 داشبورد معاملاتی به نام های داشبورد تکنیکال، داشبورد مدرن، داشبورد کلاسیک و داشبورد اختصاصی تعریف شده است. تنوع داشبوردهای معاملاتی به این منظور است که بنا به استراتژی معاملاتی خود اطلاعات مورد نیاز در دسترس و جلوی چشمتان باشد.

"اگر شما هم جزء مشتریانی هستید که از سامانه اکسیر استفاده می کنید و نگران تغییر تجربه کاربری در لومینو هستید، خبر خوشی برای شما داریم"، داشبورد کلاسیک لومینو کاملا بر طبق داشبورد اکسیر طراحی شده است تا زمان مکفی برای برقراری ارتباط با لومینو داشته باشید.

معرفی داشبورد مدرن

داشبورد مدرن و اختصاصی برای معامله‌گران حرفه‌ای بازار طراحی شده است. در داشبورد اختصاصی می توانید بر اساس استراتژی شخصی خودتان اطلاعات مدنظر را کم یا زیاد کنید.

چنانچه شما بر اساس تحلیل های تکنیکال معامله می کنید، داشبورد تکنیکال  مناسب شماست.

در داشبورد کلاسیک‌ دو تب پورتفوی و دیده بان قرار دارد. در تب دیده‌بان تابلوی معاملاتی نماد، مظنه‌های خرید و فروش، در این بخش با زدن دکمه ی نمایش کامل صف‌ها می توانید همه مظنه‌های خرید و فروش سهم را ببینید. در همین بخش نمودار قیمتی سهم را ببینید. در همین قسمت مشارکت حقیقی‌ها و حقوقی‌ها را در خرید و فروش می‌توانید مشاهده بفرمایید. در این قسمت نمودار تکنیکال سهم هم برای شما قرار گرفته است.

برای انجام چند معامله همزمان چه در خرید و چه در فروش می توانید همزمان  چند تب خریدو فروش باز کنید. طریقه ایجاد دیده بان در سامانه لومینو همانند سامانه اکسیر است. در پورتفوی پرو ، پورتفوی شما با میزان سود و ضرر واقعی نشان داده شده است.  متمایزترین ویژگی داشبورد مدرن، دیدن بازه قیمتی تمام سهم های سبد سهام شما و همچنین دیدن بازه قیمتی تمام نمادهای واچ لیست شما در یک نگاه است.

علاوه بر این پیام های ناظر بازار،در داشبورد شما در دسترس است و همچنین پیام های بازار منحصر به نمادهای سبد سهام شما بصورت مجزا قرار داده شده است.

در سمت چپ داشبورد مدرن ستونی طولی قرار گرفته است که رصد بازار سهام را بصورت گرافیکی نشان می دهد. در زیر این ستون رصد بازار وضعیت لحظه ای سهام هایتان را می توانید ببینید.

همچنین در بخش پورتفو لینک های مورد نیاز شما مثل لینک مستقیم به سایت TSETMC، سایت کدال و همچنین در صورت تمایل می توانید با کلیک روی لینک تحلیل تکنیکال، تحلیل تکنیکال نماد و امکان یادداشت گذاری در این چارت هم برای شما فراهم است.

در رصد بازار امکان دیدن تمام نمادها را  به تفکیک صنایع و گروه‌ها با حرکت دادن نشانگر می توانید داشته باشید.

داشبورد معاملاتی لومینو

داشبورد اختصاصی یا پیشنهادی

داشبورد معاملات اختصاصی یا VIP با تمرکز بیشتر روی فیلترهای هوشمند سهام، علاوه بر امکانات معاملاتی رایگان، وضعیت سهم ها را بر اساس  آیتم های تابلوی معاملات، مورد بررسی قرار می دهد.

بعنوان مثال می توانید ببینید نماد موردنظرتان در کدام فیلتر هوشمند امروز آمده است. خالص ورود نقدینگی حقیقی این سهم چطور بوده، میزان مشارکت حقوقی در این نماد به چه صورت بوده است.

روند حجم معاملات ماهانه، روند سرانه‌های خرید و فروش حقیقی در این قسمت مشخص است. سرانه خرید و فروش حقیقی را به ما نشان می دهد.

همچنین  چارت تکنیکال سهم و اطلاعات نماد، تابلوی معاملاتی در این قسمت تعبیه شده است.

تمرکز بیشتر در داشبورد VIP،  روی رصد هوشمند و فیلترهای هوشمند هست این فاکتورها در ستون سمت چپ صفحه قابل نمایش هستند.

در پایین همین قسمت وضعیت لحظه ای دارایی‌ها قابل مشاهده می باشد.

داشبورد تکنیکال

برای آن دسته از معامله گرانی که از تحلیل های تکنیکال در خرید و فروش  بیشتر استفاده می کنند، این داشبورد از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است.

در قسمت راست صفحه شما پورتفو و دیده بان قرار گرفته است. از قسمت استراتژی‌ها می‌توانید از اندیکاتورها و فاکتورهای متنوع تکنیکال و تابلو‌خوانی استفاده کنید و استراتژی معاملاتی تنظیم کنید.

با انتخاب استراتژی شخصی پارامترهای شرط پذیر اعم از فاکتورهای تکنیکال و تابلوخوانی، قابل استفاده هستند.

در داشبورد تکنیکال گزینه ای با عنوان استراتژی پیشنهادی وجود دارد. این استراتژی‌ها قابلیت کپی شدن دارند.

با جستجوی نماد مدنظرتان می توانید انواع اندیکاتورهای تکنیکال را روی نمودار نماد پیاده سازی کنید و اگر علاقمند بودید تحلیل خود را با گزینه انتشار تحلیل، با دیگران به اشتراک بگذارید.

یکی دیگر از امکانات فوق العاده داشبورد تکنیکال داشتن گزینه حد سود و ضرر می باشد.

تقسیم سود و افزایش سرمایه

دسترسی به آخرین تغییرات و تصمیمات مجامع شرکت ها در خصوص افزایش سرمایه و تقسیم سود بصورت جامع یکی از پرکاربردترین و جذاب ترین قابلیت های این سامانه است.

با وجود این امکان لیست نمادهایی که اخیرا مجمع برگزار کرده و سود تقسیم کره‌اند، میزان سود خالص، چه درصدی از سودبین سهامداران تقسیم شده و همچنین قیمت پایانی سهم در مجمع و همچنین بازدهی سود نقدی این سهم را مشاهده می فرمایید.

همینطور اگر اطلاعیه‌ای برای هر سهم  مبنی بر زمان تقسیم سود یا اینکه سهامداران با چه قدر سهم مشمول پرداخت سود می شوند در تب پایینی نماد سهم قرار داده می شود.

این اطلاعیه‌ها بصورت خودکار از سامانه کدال دریافت می شوند و کاملا به روز هستند و شما را از پیگیری اطلاعیه‌ها بی نیاز می‌کند.

افزایش سرمایه

دیگر نیازی به چک کردن مداوم کدال برای دیدن اطلاعیه های افزایش سرمایه سود نمادتان ندارید. بر خلاف سامانه اکسیر  در سامانه لومینو، در قسمت افزایش سرمایه ها، آخرین اطلاعیه ها مربوط به افزایش سرمایه های سهم ها در این قسمت قابل مشاهده است  و می توانید از سایر اطلاعات و جزییات تاریخ مجمع و درصد افزایش سرمایه و همچنین اینکه نسبت سهام جایزه چند درصد از افزایش سرمایه است و  یا  از حق تقدم بوده رو می تونید در این قسمت مشاهده بفرمایید.

اگر باز هم مایل باشید اطلاعات را با جزییات منتشر شده در کدال ببینید در همین قسمت می‌توانید اطلاعیه کدال نماد مد نظرتان را ببینید.

فیلترهای هوشمند

فیلتر هوشمند در سامانه لومینو در 4 دسته کلی قرار گرفته اند که هر یک از این دسته بندی ها بر اساس نوع استراتژی شما در معاملات می توانند مثمر ثمر باشند.

فیلترهای هوشمند


مشاهده فیلترهای هوشمند  


تابلوخوانی

 در این فیلتر هوشمند فیلترهایی همچون: حجم مشکوک، سرانه خرید و فروش حقیقی، بیشترین ورود و خروج نقدینگی حقیقی و سایر موارد قرار گرفته اند.

فیلتر شاخص های توصیفی بازار 

 در این بخش فیلترهایی مانند صف خرید، صف فروش، آستانه صف خرید قرار دارند.

فیلترهای تکنیکال

در این بخش معروف‌ترین و کاربردی‌ترین فیلترهای تکنیکال همچون حجم مشکوک متمایل به صعود، تغییر جهت مثبت MACD و بسیاری از فیلتر‌های دیگر قرار گرفته‌اند.

فیلترهای بنیادی

در این بخش فیلترهای همچون پایین تر از ارزش منصفانه، اندازه بزرگ و ریسک کمتر و یا اندازه کوچک و ریسک بیشتر تعریف شده اند تا بنا بر استراتژی شخصیتان و میزان ریسک پذیری انتخاب های پرسودی را برای خود رقم بزنید.

نکته جالب بعدی اینکه زمانی شما سهمی رادر فیلتر مورد نظر خود مشاهده می کنید می توانید در قسمت پایینی ستون نمایش داده شده ببینید که در چه فیلترهای هوشمند دیگری هم آمده است.

 

مقایسه لومینو با مهم ترین سامانه‌های معاملاتی 

در بخش‌های قبل، بارزترین تفاوت‌های لومینو و اکسیر را برشمردیم. لومینو سامانه‌ای است که علاوه بر داشتن تمام امکانات اکسیر، ویژگی‌های منحصر بفردی در آن تعبیه شده است که می‌تواند سطح کیفی معاملاتتان را بهبود بخشد. برای داشتن نگاه عمیق‌تر و منطقی‌تر به امکانات لومینو، آن را با معروفترین سامانه‌های معاملاتی موجود در بازار مقایسه کردیم. در ادامه جدول مقایسه ای لومینو با سامانه‌های معاملاتی بازار را مشاهده می‌کنید.

مقایسه سامانه های معاملاتی موجود در بازار


5 سامانه معاملاتی برتر بورس ایران کدامند؟


علاوه بر موارد فوق باشگاه مشتریان لومینو با نام لومینو کلاب امکانات آموزشی و مالی ویژه ای را در اختیار شما قرار می دهد. امکانات مالی همچون تخفیف کارمزد بر اساس گردش حساب، دریافت امتیاز از کد معرف که این امتیازهم برای خرید دوره های آموزشی و همچنین دریافت جایزه نقدی قابل استفاده می باشد.

سخن آخر

کارگزاری سرمایه و دانش به منظور رفاه حال مشتریان و پیشرو بودن در امر افزایش دانش مشتریانش به طراحی و ساخت، سامانه معاملاتی هوشمند لومینو مبادرت ورزید.

تمامی امکانات موجود در این سامانه تحت مالکیت قانونی کارگزاری سرمایه و دانش می باشد و سعی ما بر این است تا تمام نیازهای شما در لومینو پاسخ داده شود. چنانچه انتقاد یا پیشنهادی در رابطه با لومینو دارید، با ما به اشتراک بگذارید. همکاران ما نهایت سعی خود را در بهبود هر روزه خود و لومینو، خواهند نمود. 

اشتراک :

خیر، سامانه معاملاتی کارگزاری سرمایه و دانش به زودی به لومینو تغییر پیدا خواهد کرد، به منظور راحتی حال مشتریان گرامی با ثبت نام رایگان در لومینو قبل از انتقال پورتفو می توانید از امکانات آن استفاده کنید و بعد از ارتباط گرفتن با سامانه لومینو پنل کاربریتان را تغییر دهید.

همراه گرامی می توانید بعد از ثبت نام رایگان در لومینو از پورتفوی مجازی لومینو استفاده نمایید. چنانچه سوال یا چالشی داشتید می توانید با شماره های 02142548 داخلی های 101 و 151 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
حسینی
 ارسال شده در : چهارشنبه 11 مرداد 1402

با سلام و تقدیر از زحمات در راه اندازی سامانه جدید ، ولی این سامانه فعلاً مشکلات زیادی داره از جمله دقیق نبودن مبلغ خریدهای منتقل شده در پرتفو، و عدم نشان دادن سود و زیان واقعی، عدم دسترسی به سوابق گردش حساب و سوابق خرید و فروش در سامانه قبل، بسیار ریز و بد بودن فونتها و خسته کننده بودن آن عیلرغم اعمال تمام تنظیمات موجود در برنامه.

مدیر سایت
 ارسال شده در : شنبه 14 مرداد 1402

سلام و احترام همراه گرامی در اپلیکیشن موبایل و سامانه لومینو خرید و فروش های شما با جزییات دقیق وجود داره لازم به توضیح است که یکی از مزیت های سامانه لومینو پرتفوی حرفه ای می باشد ،در پورتفوی حرفه ای تمام گردش حساب شما از زمانی که در کارگزاری سرمایه و دانش معامله انجام شده با تمام جزییات در قسمت گردش حساب، موجود است. علاوه بر این چنانچه به سوابق گردش حساب خود در بازه زمانی خاصی دارید می توانید با فیلتر کردن تاریخ مد نظر خود در تب گردش حساب مشاهده فرمایید. چنانچه توضیحات لازم برای رفع مشکل شما کافی نبود همکاران ما در پشتیبانی لومینو به شماره 02142548 داخلی 151 پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

علیرضا ناظری
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 16 خرداد 1402

سامانه لومینو خیلی کاربردی است ولی در زمینه های نمایش معمولی بسیار مبتدی است و اصلا در سطح امکانات این سامانه نیست برای مثال فونت نوشتاری و عددی آن بسیار محدود و کوچک وناخوانا است و غیر قابل انتخاب و تغییر و در هنگام کار بسیار خسته کننده است و این بدلیل محدودیتی است که ابزارهای مختلف در زمینه دارد

مدیر سایت
 ارسال شده در : چهارشنبه 17 خرداد 1402

همراه گرامی، سامانه لومینو با توجه نیاز مشتری و استراتژی معاملاتی هر شخص طراحی شده ،همچنین شما میتونید به قسمت تنظیمات وارد بشید و از نحوه نمایش فونت مورد نظر خودتون رو تغییر بدید. در صورت وجود مشکل دیگری با شماره 02142548 داخلی 151 تماس حاصل فرمایید.

سید شهاب
 ارسال شده در : دوشنبه 08 خرداد 1402

باسلام.آیا سامانه اکسیر همچنان وجود خواهد داشت؟ یا اینکه پس از مدت زمان مشخصی جای خود را به لومینو داده و حذف خواهد شد؟

مدیر سایت
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 09 خرداد 1402

سلام و احترام پس از مدت زمان مشخصی جای خود را به لومینو خواهد داد.