بهترین سامانه معاملاتی بورس ایران | معرفی 5 سیستم برتر معاملاتی

انتخاب بهترین سامانه معاملاتی بورس از بین سیستم های معاملاتی بورس کار دشواری است. معرفی بهترین سامانه معاملاتی آنلاین بورس را در کارگزاری سرمایه و دانش بخوانید.
بهترین سامانه معاملاتی بورس ایران | معرفی 5 سیستم برتر معاملاتی
  4
 9618
امتیاز کاربران 4/0 از 5

داشتن سامانه معاملاتی با اطلاعات به روز و کاربردی، مدرن و بی قطعی یکی از مهم ترین نیازهای هر معامله‌گری می باشد. به همین خاطر یکی از مزیت‌های لازم برای انتخاب کارگزاری داشتن سامانه معاملاتی برخط ایده‌آل است. مطمئناً در اختیار داشتن بهترین سامانه معاملاتی بورس می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی را برای کاربران به دنبال داشته باشد. شما می‌توانید با چنین ابزاری شرایط بسیار بهتری بر ای خود ایجاد کرده و معاملات بهتری نیز داشته باشید. 

اما بهترین سیستم معاملاتی بورس ایران کدام است و در کدام کارگزاری باید دنبال آن باشیم؟ این سؤال موضوع بحث ما در این مقاله است. اگر هنوز هیچ مقایسه‌ای میان سیستم‌های معاملاتی برخط در بورس ایران نداشته‌اید، لازم است تا در این مقاله با ما همراه باشید. 

ویژگی‌های لازم برای بهترین سامانه معاملاتی بورس

قبل از اینکه به بررسی بهترین سیستم معاملاتی بورس پرداخته و امکانات آن را برای شما تشریح کنیم، لازم است تا شما را با ویژگی‌های لازم برای یک سامانه معاملات برخط آشنا کنیم. به صورت کلی یک سامانه معاملات آنلاین می‌بایست ویژگی‌های زیر را برای کاربران فراهم آورد: 

  • امکان مشاهده تمام سهام بورس به همراه نمودارهای آنها در تایم‌های مختلف

  • دسترسی به ابزارهای تحلیل تکنیکال با محیط کاربری مناسب و راحت 

  • امکان ذخیره‌سازی تحلیل‌های گذشته برای نمایش دوباره آنها

  • امکان ذخیره‌سازی تمپلیت‌های تحلیلی 

  • هم‌چنین امکان مشاهده روند تغییرات پرتفوی معاملاتی

  • نرم افزار موبایلی برای مشاهده و در دسترس بودن همه این امکانات در موبایل با کیفیت مناسب 

  • سرعت بالای آپلود اطلاعات از دیتابیس بازار بورس تهران 

  • فیلترهای هوشمند معاملاتی

  • سیستم معاملاتی بدون قطعی

  • باشگاه مشتریان یکپارچه با سامانه معاملاتی

  • فضای کاربری ساده و قابل درک برای کاربر را نیز می‌توان یکی از ملزومات اصلی بهترین سیستم معاملاتی بورس دانست. 

این‌ها تنها بخشی از ابزارهای لازم عمومی است که بهترین سامانه معاملاتی آنلاین بورس باید آنها را دارا باشد. جدای از این امکانات، ابزارهای دیگری هم هستند که در ادامه به همراه معرفی بهترین سامانه معاملاتی بورس به بررسی آنها نیز خواهیم پرداخت.


با لومینو آشنا شوید.


بهترین سیستم معاملاتی بورس ایران

اگر از مشتریان یکی از کارگزاری‌های بورس تهران هستید، احتمالاً با سامانه معاملات برخط آن کارگزاری آشنا بوده و می‌دانید که چه امکاناتی در اختیار شما قرار می‌دهد. اما در این بخش سعی داریم تا قبل از انتخاب بهترین سامانه معاملات برخط نیم نگاهی به تمام سامانه‌های معاملاتی کارگزاران انداخته و بهترین‌های آنها را در یک لیست با هم بررسی کنیم.

مفیدتریدر

همانطور که از نام آن پیداست، مفیدتریدر سامانه معاملاتی اختصاصی کارگزاری مفید است که نسخه بومی‌سازی شده نرم افزار متاتریدر است. دسترسی به نمودار سهام بورسی و همچنین داشتن پکیج ابزارهای تکنیکالی از جمله ویژگی‌هایی است که می‌توانید در این نرم افزار در اختیار داشته باشید. هم‌چنین کارگزاری مفید در کنار این ابزار، نرم افزار موبایلی ایزی تریدر را نیز در دسترس کاربران خود قرار داده است.

از ویژگی های مفید تریدر می‌توان به نمایش شرایط مختلف مربوط به قیمت سهام از جمله حجم معاملات، قیمت سر به سر سهام خریداری شده در پرتفوی، نمای به لحظه بازار، امکان تنظیم دیده‌بان‌های شخصی‌سازی شده و مواردی از این دست، اشاره کرد.با وجود امکانات خوب مفید تریدر گاهی اوقات قطعی پی در پی سامانه باعث ناخوشایندی معامله گران می شود.

آساتریدر آگاه 

یکی دیگر از نرم افزارها و سامانه‌های معاملاتی بورس، آساتریدر کارگزاری آگاه است. این نرم افزار نیز شرایط مشابهی با نرم افزار مفید تریدر داشته و امکانات تکنیکالی لازم را برای پیاده‌سازی روش‌های مختلف تکنیکالی در دسترس کاربران قرار داده است. این نرم افزار هم در نسخه دسکتاپ و هم در نسخه موبایلی در دسترس کاربران این کارگزاری قرار گرفته و کاربران آگاه می‌توانند از طریق سایت این مجموعه نیز به سامانه آنلاین معاملاتی آن دسترسی داشته باشند. در واقع آساتریدر امکاناتی مشابه با امکانات کارگزاری مفید اما با ظاهری متفاوت در دسترس این عزیزان نیز قرار دارد.

سامانه معاملاتی لومینو

لومینو سامانه معاملاتی اختصاصی کارگزاری سرمایه و دانش است. این سامانه  با مزیت‌های بسیار زیادی در دسترس کاربران این کارگزاری قرار می‌گیرد. دسترسی به انواع فیلترهای مختلف برای بازار سهام و تشخیص سهام سودده، محاسبه سود و زیان پرتفوی معاملاتی و انواع گزارش‌گیری‌های مختلف را می‌توان از جمله مزیت‌های اصلی این سامانه در نظر گرفت. بخشی از مزیت‌های منحصر بفرد این سامانه معاملاتی را می توان بصورت زیر دسته بندی کرد: 

  • داشتن فیلترهای هوشمند

  • داشتن باشگاه مشتریان یکپارچه با سامانه معاملاتی

  • محتواهای آموزشی منحصر بفرد و کاربردی

  • امکان شخصی‌سازی آیتم‌های مختلف مورد نیاز برای ارزیابی پرتفوی بورس

  • امکان مشاهده نمودار انواع شاخص‌ها و سهام بورس

  • دسترسی به تمام ابزارهای تکنیکالی مورد نیاز 

  • ارائه اخبار و اطلاعات مربوط به بورس

  • امکان ارسال انواع سفارشات در بازار بورس 


 لومینو کلاب 


سامانه معاملاتی سهام یاب 

یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌توان آن را نیز در لیست بهترین سامانه‌های معاملاتی بورس قرار داد، سامانه سهام یاب است. این سامانه به صورت مستقیم و منحصر به فرد مخصوص هیچ کارگزاری نیست و هر کسی می‌تواند با هزینه ماهانه در آن عضو شده و از آن استفاده کند. البته کاربران کارگزاری تدبیرگران فردا می‌توانند به صورت رایگان به امکانات این سامانه دسترسی داشته باشند. این سامانه به صورت یک نسخه تحت وب ارائه شده و امکانات بسیار خوبی برای تحلیل سهام بورس ایران در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امکان مشاهده شرایط مختلف بازار و حتی دسترسی به تحلیل‌های سایر کاربران را می‌توان از جمله اصلی‌ترین مزیت‌های این سامانه در نظر گرفت. 

سامانه معاملاتی صحرا 

در میان تعجب، سامانه صحرا که در برخی مواقع از آن با عنوان سامانه فونیکس نیز یاد می‌شود، یکی دیگری از سامانه‌های معاملاتی بورس ایران است. این سامانه به دست شرکتی به همین نام توسعه یافته و یک نرم افزار جدید برای مشاهده و تحلیل سهام محسوب می‌شود. با استفاده از آن می‌توانید روند بسیار بهتری برای معاملات خود در پیش گرفته و در هر لحظه تمام شرایط مربوط به روند معاملات خود را نیز مشاهده کنید.

سایر سیستم‌های معاملاتی رایج در بورس ایران

دو مورد از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای لقب بهترین سامانه معاملاتی آنلاین بورس را با هم مرور کردیم. اما سایر کارگزاری‌ها نیز از نرم افزارهای خاصی برای ارائه امکانات معاملاتی به کاربران خود استفاده می‌کنند که این سامانه‌ها به شرح زیر هستند: 

  • سامانه معاملاتی تدبیر که کارگزاری‌های مختلفی از آن استفاده می‌کنند، یکی از این موارد است. 

  • سامانه معاملاتی مربوط به شرکت رایان هم افزا را نیز می‌توانید یکی از پرکاربردترین سامانه‌های معاملاتی آنلاین در بورس ایران معرفی کرد. این سامانه معاملاتی بومی، در بسیاری از کارگزاری‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. 

نکاتی برای انتخاب بهترین سامانه معاملات برخط

حالا که با انواع سامانه‌های معاملاتی موجود در بورس ایران آشنا شده‌اید، امکان انتخاب بهترین سامانه معاملاتی بورس ساده‌تر است. البته بایستی قبل از این معرفی، چند نکته مهم را درباره این سامانه‌ها با شما در میان بگذاریم. 

  • برخی از سامانه‌ها و نرم افزارهای معاملاتی  به صورت رایگان در دسترس همه کاربران قرار دارد و برای استفاده از آن نیازی به عضویت در کارگزاری مرجع نخواهید داشت. 

  • برخی از نرم افزارهای جهانی مانند امی بروکر، داینامیک تریدر و ... نیز هستند که به صورت رسمی توسط هیچ کارگزاری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما کاربران می‌توانند با چند ترفند ساده کامپیوتری اطلاعات سازمان بورس را به این نرم افزارها انتقال داده و از امکانات بی‌نظیر آنها نیز برای انجام تحلیل‌های معاملاتی خود استفاده کنند.

  • اگر با سامانه‌های معاملاتی برخط بورس ایران کار کرده باشید، باید درک کنید که فضای کاربری اهمیت بسیار زیادی در انتخاب بهترین سامانه معاملاتی بورس دارد. بدون فضای کاربری راحت حتی داشتن امکانات زیاد هم نمی‌تواند باعث محبوبیت به سامانه شده و آن را از لیست ما دور خواهد کرد. 


برای ورود به لومینو اینجا کلیک کنید. 


رتبه‌بندی بهترین سامانه معاملاتی آنلاین بورس ایران

تمام پیش درآمدهای لازم برای انتخاب بهترین سامانه معاملاتی بورس را با هم مرور کردیم. حالا نوبت به این رسیده که بر اساس تجارب کاربران، بهترین این سامانه‌ها را به شما معرفی کنیم. بهترین سیستم معاملاتی بورس ایران را می‌توانید از نکات زیر استخراج کنید: 

  • اکثر امکانات تکنیکالی را می‌توانید در تمام سامانه‌های معرفی شده در بالا در دسترس داشته باشید. از این نظر انتخاب یک سامانه به عنوان سامانه برتر خیلی منطقی نیست. 

  • سرعت لود اطلاعات در سامانه‌های لومینو، مفیدتریدر و سامانه آساتریدر  به نسبت سایر کارگزاری‌ها تا حدی بالاتر است. 

  • داینامیک تریدر نرم افزاری است که هر چند در لیست نرم افزارهای هیچکدام از کارگزاری‌ها قرار ندارد، اما به شدت محبوب شده و خیلی از تحلیل‌گران حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. 

  • لومینو در سامانه معاملاتی خود فضای کاربری بسیار ساده و قابل درکی را فراهم آورده که باعث می‌شود تا این سامانه در لیست بهترین سامانه‌های معاملاتی بورس ایران قرار گیرد.

جمع‌بندی از انتخاب بهترین سامانه معاملاتی بورس

نکات بسیار مهمی را برای انتخاب بهترین سامانه معاملاتی آنلاین بورس با هم برشمردیم. در انتها لازم است تا در یک جمع‌بندی شما را با یک واقعیت بزرگ روبرو کنیم. هر چند انتخاب بهترین سامانه معاملات برخط می‌تواند شرایط بهتری هم از نظر سرعت و هم از نظر راحتی برای شما به دنبال داشته باشد، اما این موضوع به این معنی نیست که بقیه سامانه ها کارکرد مناسبی ندارند.

از این گذشته این کیفیت تحلیل خود کاربر است که می‌تواند بهترین‌ها را در بازار بورس برای وی رقم بزند. وگرنه تمام امکانات لازم برای تحلیل قیمت یک سهم در اکثر سامانه‌ها در دسترس کاربر قرار دارد. از این رو توصیه می‌کنیم که به جای تمرکز زیاد روی مقایسه سامانه‌ها و سیستم‌های آنلاین برخط بعد از انتخاب یک سامانه معاملاتی، به دنبال افزایش مهارت‌های تحلیل خود در بازار بورس باشید. این مهم باعث می‌شود تا کار کردن با هر یک از این سامانه‌ها برای شما بی‌دردسر و بدون هیچ ایرادی باشد. وابسته به ابزار نباشید و ذهن خودتان را بهترین سامانه معاملاتی بورس ایران انتخاب کنید.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
حسین منتجبی
 ارسال شده در : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402

برای دریافت پنل معاملاتی چکاربایدکرد عضومفیدهستم ولی نمی‌خواهم اختیارخریدروازدست بدم

مدیر سایت
 ارسال شده در : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402

همراه گرامی می توانید به آدرس lomino.ir مراجعه کنید و با انتخاب گزینه ثبت نام رایگان عضو لومینو سامانه معاملاتی کارگزاری سرمایه و دانش شوید.

پویا
 ارسال شده در : پنجشنبه 19 آبان 1401

عااااااااااااااااااااااااااااااااااااالیییییییییییییییییییییییییییی

مدیر سایت
 ارسال شده در : دوشنبه 15 اسفند 1401

ممنونیم